marți, 10 ianuarie 2017

The darkest hour is just before the dawn

Surpriza, iar ploaie. Fiind cu nervii intinsi amandoi, m-am racait cu nepotu' mai toata ziua de ieri.

Nu prea am facut nimic notabil, infara de a manca de pranz pe la 2-3 cand am iesit din casa (da, atat ne-a luat sa ne mobilizam).

Numai de-al naibii am facut o baie, ca sa nu zic ca am venit la mare si nu am facut-o si pe asta. Apa este surprinzator de calda si chiar daca nu bate soarele (ci mai mult bate vantul), nu mi-a fost frig odata iesit din apa. Am asteptat sa ma usuc in mod natural, de la vant.

Apoi ne-am invartit stanga dreapta, mai ales ca dupa 5 s-a lasat si ploaia. Pe la 9 am zis sa o apucam spre localitatea invecinata Patong. Cam 8-9 km de la noi de la hotel pana acolo pe plaja. Intre localitati este chiar jungla. Multa jungla. Bineinteles, nu se simte chiar asa pentru ca esti pe o sosea pe care trec masini, scutere si tuk-tuk-uri constant. Probabil nu am aspirat mai multe noxe decat pe Oxford street.

Patongu asta e alta mancare de peste. Daca Kata pare un fel de statiune de la mare gen Olimp (un Olimp mult mai mare), Patongul este mai dezvoltat, fiind un orasel in toata regula. Bahaos peste tot, desi era cam 11 noaptea pana am ajuns. Odata intrati in oras m-am interesat cat costa un tuk-tuk  pana inapoi acasa. 500 BHT. Pentru 9 km. Ai zice ca trebuie sa strabata fasia Gaza la banii astia (inseamna cam 13-14 Euro).

Random fact: am vazut un cersetor olog pe strada si am vrut sa ii intind o moneda catre cana de colecta. S-a ofensat foarte tare, a ridicat cana ca sa nu ii arunc moneda in ea si s-a uitat mai bine la bani. A vazut ca e de 10 si in scarba a acceptat moneda. Se mai si uita la mine de parca l-as fi jignit. Am ramas poker face.

Cateva detalii despre Phuket vs Samui:
Samui - o banda pe sens, la drumul al mare care e asfaltat corespunzator. Au cateva locuri fancy dar nici un fel de zgarie nori sau ceva. Cea mai mare cladire pe care am vazut-o a fost Tesco-ul. Nu am vazut nici un club de bumtareala, desi poate or fi fost pe undeva. Aeroport mic si cochet.

Phuket - nu stiu marimea exacta dar pe harta pare sa fie de vreo 2 ori mai mare decat Samui. Exista cateva orase precumm Phuket, Patong sau Kathu, pe care nu le-am vazut, poate decat din mersul taxiului (caci nu stiu ce ruta a urmat). Are chiar autostrada cu 2 benzi pe sens dupa ce se iese de la aeroport. Traficul este mult mai neostoit. Cladirile sunt mult mai inalte.

Ambele insule isi fac un punct de rezistenta in a nu avea trotuare. Cam ca la noi la tara, practic. Desi in Patong sunt trotuare cacalau, nu acelasi lucru se poate spune si despre Kata, unde stam noi. In statiunea de langa noi, Karon (Shakaron Makaron, Shakaron!) exista trotuar pe o parte a strazii celei mari si intermitent pe partea cealalta.

Cum ziceam, Patongul este mult mai animat. La un moment dat am dat peste o strada pietonala care seamana cu centrul vechi, in sensul ca sunt zeci de terase, cluburi, bahaos, lume. Tot felul de indivizi iti indeasa in ochi placute cu Ping Pong show. Sunt mega enervanti si desi ii ignori in mod evident, iti baga placuta aia incat ai doua posibilitati: ori dai cu mecla in ea, ori te feresti. Pentru ca deja eram obosit de la invarteala si infometat, mi-a venit sa pocnesc cativa.

La intoarcere a trebuit sa luam un tuk-tuk, pentru ca era deja tarziu si nu mai intentionam sa fac iar  ore pe jos. Dupa negocieri cu mai multi soferi, am reusit sa gasim unul care sa lase la 400. Si el a parut foarte ofensat ca trebuie sa se coboare la un asemenea nivel.

Cam ca si acasa, as zice ca localnicii merg de la "foarte amabili si draguti" la "indiferenti" (poate de la oboseala) pana la "ostili" precum cersetorul de aseara sau tuk-tuk-istul.

Random fact: in Bangkok tuk-tuk-urile sunt in general un fel de motorete cu un atas in spate unde incap doi oameni. Unele din ele au tobe modificate si scot mult zgomot. In Phuket, ele sunt niste mini-van-uri tunarite la greu. Nu mai au pereti laterali, au banchete pentru 4-6 oameni, neoane si multe multe boxe. In general duduie ultimele hituri dace/house. Practic, nu ai cum sa le ratezi nici daca vrei. Cam toate sunt rosii. Parca am vazut si cateva verzi.

Random fact: a doua cea mai vorbita limba dupa Thailandeza in Phuket, este rusa. Meniurile sunt in rusa, numele unora din magazine sunt trecute si in rusa, etc. Fiind asa multi rusi am putut observa live ca intradevar rusoaicele sunt cam bune (ceea ce stiam de pe internet deja). Iar barbatii niste Dorei (si asta stiam de pe internet). Foarte rar mai auzi si alta limba straina. Situatia era mult mai balansata in Lamai.

A doua zi cand ne-am trezit, ce sa vezi? Nu mai ploua. Ba chiar se vedeau si cateva raze de soare. Ca niste scolari in prima zi, un pic tematori si in acelasi timp curiosi, am luat-o spre plaja. Bu-luc de oameni! Locul s-a schimbat instant. Daca pana ieri vedeai doar cativa rataciti pe plaja si si mai putini in apa, acum era haos maxim.

Asa ca am facut baie, am stat pe prosop, stii, ce se face la plaja in general. Adica nu foarte multe. Nepotul si-a luat o nuca de cocos ca sa poata face poze la ura pentru facebook. Am gustat si eu. Pana acum am mancat decat nuci de alea ca de acasa, maronii, pentru ca ajung la noi gata uscate. Imi amintesc ca nu am fost impresionat. Eh, acum fiind nuca verde, a fost un pic alta treaba. Pe langa traditionalul pai si orhidee infipta in ea (for fancyness), primesti si o lingura cu care sa dai gata interiorul. Nom nom.

Am mancat pe plaja, ne-am adapostit un pic de o mica furtuna. Trebuie spus ca nu a fost toata ziua soare ci de fapt mai toata ziua innorat. Dar macar era cald iar nisipul nu era ud, lume era pe plaja si isi facusera aparitia toti terasagii, toti jet-skier-istii, parapantistii si ce dracu alte atractii de astea de plaja se mai inchiriaza pe aici.

Cumva desi soarele nu prea s-a vazut, ne-am ars amandoi original. Sa se vada ca am fost in tarile calde, cand om veni acas' la frig.

Am incheiat cu o plimbare calma pe plaja, fara ploaie. Yay!

Mda, mirific pe ploaie, nu?
 Nom-nom. Pad thai in dreapta iar in stanga king prawns cu glass noodles. Nepotu si-a luat ceva cuminte, cu porcutz
 Temple of the...ceva. Ajunsi in fata lui a dat si o scurta aversa.
 I fucking hate clowns! Chiar daca pozeaza in localnic autentic. Mue McD
 Aka Bahaos street
 Yup, aia sunt tigrii cu ochi rosii
 Si elefanti cu ochi rosii. The crazyness of Salami (I will let that one sink in)
 O strada mai calma, cu delfini. Tigrii sunt passe
 Inca una de la inghesuiala
 Aha! Deci asa arata cand e soare!
 Un restaurant fitzos. Arata mai bine in realitate decat in poza mea (ca de obicei)
 Weeeew, plaja. Pe la 4-5 cand vine fluxul, apa ajunge pana in spatele barcilor. In continuare sunt fascinat de acest fenomen cat se poate de natural, desi nu e prima oara cand il vad. Pe Tamisa de exemplu, la reflux se poate cobori si merge prin albie pe cand la flux apa ajunge la 1-2 metri de balustrade (la ochiul meu neantrenat asta inseamna 4-5m diferenta lejer)
 Plina de oameni, asa cum a intentionat Dumnezeu in planurile originale
 Un ditai critteru', cam cat degetul meu mare de la mana. Cred ca era o cicada.
 Tic-ti-coco
 Nepotu care s-a grabit sa imi strice poza
 A storm is brewing in the west
 Dar mai e pana ajunge la noi
Si nah ca s-a si dus. Imi pare bine ca am carat aparatul foto dupa mine de acasa si apoi a plouat prea mult ca sa il si folosesc. Tot cu telefonu, tot cu telefonu..
Cea mai dezgustatoare cina. Atat de naspa a fost incat am mancat-o cu furculita, ca sa termin mai repede

Start typing and press Enter to search